Cílem je všestrannost s komplexními službami

Dvanáct let působí na trhu brněnská společnost Kaiser servis. I když to její název příliš nenapovídá, jde o ryze tuzemskou dynamicky se rozvíjející firmu, jejímž původním zaměřením byla likvidace průmyslových vod. Postupně ovšem činností přibývalo a v letošním roce se nabídka společnosti rozšířila také o čištění komunikací. Strojem, který bude tuto práci zastávat, je samojízdný zametací vůz AUSA B 400 H.

Firma Kaiser servis začala v pronajatých prostorách a zpočátku se zaměřovala na likvidace emulzí, kyselin a louhů i čištění jímek a kanalizací. Práce s odpadními vodami patří do její nabídky stále, ale momentálních 40 zaměstnanců má postupem let mnohem širší záběr. Ale i další činnosti se točí okolo ekologie. „Od začátku jsme šli cestou postupného rozvoje, jelikož peněz na investice nebylo nikdy dost. Časem jsme doplňovali náš strojový park o komunální techniku, přibyly tak například svozové vozy komunálního odpadu, kontejnery a letos jsme došli až k údržbě komunikací a veřejných prostranství. Chceme totiž našim klientům poskytovat co možná nejkompletnější servis. Dalo by se říci, že naše pracovní náplň je srovnatelná s činností leckterých technických služeb,“ říká jeden z jednatelů firmy Kaiser servis Milan Gaží. Firma odkoupila část bývalého areálu společnosti Zetor v Brně-Líšni a postupně rozšiřuje také region své působnosti. „Největší pracovní vytížení máme v Brně, ale funguje i naše pobočka v Praze i v dalších regionech, kde sice nemáme k dispozici tolik vlastní techniky, tam si ji většinou podle potřeby pronajímáme, nicméně své služby můžeme nabídnout. Zaměřujeme se především na servis pro obchodní centra a firmy, odpady svážíme z podniků působících v Brně i Blansku a na úklid komunikací máme již podepsané smlouvy se dvěma obcemi. V našem areálu provozujeme nejmodernější chemickou čistírnu odpadních vod a tekutých odpadů v ČR. Na dalších odkoupených pozemcích bychom chtěli postavit třídicí linky a více se věnovat také recyklaci odpadů, je toho před námi tudíž ještě dost,“ konstatuje Milan Gaží.

Strojní zametání doplnilo nabídku 
Letité bohaté zkušenosti ukázaly, že bývá nejlepší, když je firma soběstačná a co největší penzum práce zastane vlastními silami bez angažování subdodavatelů. „Vykonávali jsme v minulosti například rozsáhlé úklidy po povodňových kalamitách, vyklízeli jsme parky a podobně. Nicméně klasické zametání jsme našim klientům nabídnout nedokázali, těžko je možné nabízet službu, když není k dispozici odpovídající stroj. Proto jsme požádali o dotaci na zametací techniku a naštěstí nám bylo vyhověno. Vyzkoušeli jsme několik značek samosběrných zametacích vozů a AUSA nám padla do oka hned z více důvodů. Oproti některým konkurenčním strojům zaujalo pohodlí kabiny obsluhy, vyhovuje i sací výkon zametače. Za výhodu pokládám i sériově vyráběný motor VW a další praxí prověřené technické komponenty. Časem bychom chtěli vozidlo využívat i v agregaci s nástavbami pro zimní údržbu komunikací, proto je výhodou, že podvozek pracuje s pohonem 4 x 4. A jelikož cena byla srovnatelná s konkurencí, rozhodli jsme se pro AUSu, i když jde o značku, která nemá v České republice v segmentu zametací techniky dlouhou tradici. Nicméně řekl bych, že není důvod se bát novinek,“ uvádí hlavní důvody rozhodnutí Milan Gaží.

Značka AUSA je letos úspěšná 
Zametací vůz AUSA B 400 H dodala do Brna během letošního července společnost Agro Trnava. Ta se dovozem produktů značky AUSA zabývá zhruba rok a dlužno dodat, že úspěšně. V roce 2013 by se mělo podařit umístit na českém trhu zhruba 25 zametacích strojů této značky. Ovšem dosud šlo o stroje s menší kapacitou zásobníku s označením B 200 H. Výkonnější model si tak tedy odbyl v areálu Kaiser servisu svoji tuzemskou premiéru. V případě typu B 400 H jde o kompaktní zametací speciál s kapacitou zásobníku 4000 litrů a možností využití dalších nástaveb (zásobník na smetky je možné v zimní sezóně nahradit sypačem). Velkokapacitní sací turbína s průtokem vzduchu 13 000 m3/h generuje vysoký sací výkon pro efektivnější zametání v kombinaci s nízkou hlučností. Stroj získal certifikát PM 10 2012 EUnited garantující zametání s vysokou filtrací vzduchu a zaručující nízký podíl prachových částic v ovzduší. Pohonnou jednotkou samojízdného zametače je motor VW s výkonem 102 koní při 3000 ot/min, nízkou spotřebou paliva (průměrná spotřeba 6 l/mth) a splňující normy Euro 5. Hydrostatický systém pojezdu s dvoustupňovou převodovkou a tempomatem umožňuje pohodlné nastavení pracovní i přepravní rychlosti v režimech želva/zajíc a zajišťuje dobrou stoupavost. Vozidlo s pohonem 4 x 4 má uzávěrky diferenciálu přední i zadní nápravy. Maximální pojezdová rychlost je ve standardu 40 km/h s možností volby rychlosti 62 km/h, nebo 25 km/h. Nádrž na vodu má kapacitu 600 litrů. Pracovním nástrojem zametače jsou dva kartáče o průměru 850 mm, bočním pohybem do 200 mm a celkovou zametací šířkou 1900 mm. Stroj může být doplněn třetím přimetacím kartáčem. Ten může pracovat vpravo i vlevo a podle toho je možné měnit i směr jeho rotace. Kartáče jsou snadno a rychle odpojitelné a jsou ovládány joystickem umístěným na středové konzoli v kabině. Kartáče jsou umístěny na pružinách, po nárazu na překážku se tak snižuje riziko jejich poškození. Jejich životnost je závislá na intenzitě zametání a přítlaku. Zásobník umožňuje vykládku materiálu do kontejneru do výšky 1680 mm. Ergonomicky řešená plně uzavřená zvukotěsná kabina se dvěma sedadly, topením a klimatizací zaručuje obsluze pohodlný pracovní prostor s dobrým výhledem na pracovní agregáty. Navíc je doplněna kamerou monitorující práci turbiny a zajišťující bezpečné couvání. Displej kamery je nainstalovaný v kabině. Jednoduché a přehledné ovládání stroje je doplněno bezpečnostním systémem. Motor lze nastartovat pouze v případě, že jsou vypnuty veškeré hydraulické funkce. Ve výbavě zametače nechybí ani sací hubice na ruční vysávání nečistot (např. listí) a zařízení na vysokotlaké čištění wap. Běžná údržba stroje zahrnuje pouze několik jednoduchých úkonů, jako je promazání podle plánů a samozřejmě pravidelného čištění zásobníku na smetky. První záruční servis s výměnou oleje v hydraulickém systému a filtru hydrauliky je nutný po 50 odpracovaných hodinách, motor se servisuje po 300 motohodinách. 

Poptejte superhrdiny v odpadech ještě dnes. Je to zcela zdarma a cenová nabídka Vám přijde do 24 hodin.

Roman Paleček (5.9.2013)
Zdroj: komunalweb.cz
 
 
 

Mohlo by se vám hodit